Známkujeme jako ve škole:
1 = nejlepší, 5 = nejhorší.
2
-
Vysvědčení za program

Co slibují

Program hnutí ANO je ve srovnání s programy dalších subjektů spíše průměrný. Lze ocenit obsáhlý bod k digitalizaci. Naopak v dalších oblastech dobré správy, včetně boje s korupcí toho ANO příliš nenabízí.

Hodnocení programu se skládá jen z hodnocení obsahu programu hnutí ANO (“Až do roztrhání těla!”) v oblastech dobré správy, které Rekonstrukce státu a její partneři dlouhodobě monitorují. ANO bohužel dosud neodpovědělo na dotazník, v němž by mohlo přiblížit voličům svůj postoj k doporučení expertů. Tento postoj se tak nemůže pozitivně do hodnocení programu promítnout.

4
Vysvědčení za aktivitu

Co udělali

Do hodnocení aktivity hnutí ANO se negativně promítá především nesplnění vládních protikorupčních priorit a kroky vlády v době pandemie. Nečinnost vlády ANO nahrazuje jen dílčími poslaneckými návrhy, lze tak pozitivně hodnotit jen některá hlasování ohledně opatření pro dobrou správu.

Hodnocení aktivity ANO vychází z významných hlasování a konkrétních kroků ANO učiněných ve prospěch dobré správy a boje s korupcí. Do hodnocení ANO se započítávají také kroky (a nekonání) vlády jako celku.

Více o aktivitěSkrýt

Témata

Hodnocení vychází z příslibů obsažených v programu hnutí ANO s názvem “Až do roztrhání těla!”. Hodnocení není komplexní informací o kvalitě programu ani o jiné činnosti subjektu, reflektuje pouze oblasti monitorované Rekonstrukcí státu a jejími partnery. Součástí komentáře k tématům je i hodnocení dosavadní aktivity ANO ve vládě a Sněmovně.

Zobrazit hodnocení podle tématSkrýt

Cesta z krize - poučení z epidemie COVID-19

4
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

Hnutí v programu nabízí jediné opatření v podobě zřízení moderní organizace institucí pro veřejné zdraví. Jinak se ANO dané oblasti včetně právního rámce pro zvládání epidemie nevěnuje. Dosavadní aktivita hnutí ANO je nedostatečná (4-). Opožděné předkládání nekvalitních návrhů změn pandemické legislativy a řada nezákonných protiepidemických opatření jsou toho důkazem.

Více o tomto tématu

Efektivní správa státu

3
-
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

ANO v programu nabízí několik konkrétních opatření, například rozšíření působnosti NKÚ nebo centrální evidenci kontrol. Dosavadní výkon v této oblasti je sporný (4-): ANO sice podpořilo vylepšení slabého nominačního zákona, ale schválilo rizikové změny služebního zákona a právě neprosadilo slibované rozšíření působnosti NKÚ.

Více o tomto tématu

Transparentní hospodaření a omezení korupce

3
-
Dosavadní aktivitu vládního ANO je nutno hodnotit jako nedostatečnou (4-). Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

ANO v programu slibuje dílčí opatření, například rozšíření centrálních nákupů na další IT komodity a sdílené služby či schválení zákona o ochraně oznamovatelů - ten však mohla vláda prosadit už v současném volebním období a neučinila tak. Nebyla prosazena ani řada dalších zákonů (reforma ÚOHS, novela z. o střetu zájmů, přísnější verze z. o evidenci skutečných majitelů) a nebyl řešen střet zájmů premiéra. Celkově jde o nezvládnutou oblast (4-).

Více o tomto tématu

Digitalizace veřejné správy

1
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

ANO v oblasti představilo komplexní a ambiciózní program, slibuje například proaktivní eGOvernment, který bude automaticky reagovat na životní události. Dosavadní aktivita v této oblasti zůstala za očekáváním (2-) - lze ocenit spolupráci s ostatními stranami na sérii prodigitalizačních zákonů. Sliby o digitalizaci Česka z programového prohlášení však zůstaly nenaplněny.

Více o tomto tématu

Otevřený stát i legislativní proces

4
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

Hnutí v programu nabízí pouze otevření anonymizovaných zdravotnických dat a schválení zákona o lobbingu. Ten však vláda mohla prosadit již v současném volebním období, ale neučinila tak. ANO sice podpořilo několik návrhů pro lepší přístup k právu na informace (informační příkaz, smlouvy státních firem na internetu), ale nedostála slibům z vládního prohlášení a na vládě podpořila i největší ohrožení práva na informace od r. 1989, novelu infozákona (3-).

Více o tomto tématu

Férová soutěž politických stran

N/A
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

ANO se tématu v programu nevěnuje žádnou pasáží, která by souvisela s doporučeními Rekonstrukce státu, což není v komparaci s ostatními kandidujícími subjekty výjimečné. Aktivitu v tomto směru ANO taktéž nevyvinulo.

Více o tomto tématu

Transparentní a nezávislá justice

1
Dosavadní aktivitu vládního ANO je nutno hodnotit jako nedostatečnou (4-). Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

Hnutí v programu slibuje elektronický spis a soudní rozhodnutí na internetu. Dosavadní aktivita však byla značně problematická (4-). Lze sice ocenit podporu zveřejňování rozsudků a novely z. o soudech a soudcích. Avšak zásadním problémem bylo předložení novely z. o státním zastupitelství, která měla posílit vliv výkonné moci na úkor státních zástupců, a blokování projednání konsensuální poslanecké novely, která měla naopak nezávislost státních zástupců posílit.

Více o tomto tématu

Nezávislá média

N/A
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

ANO se tématu v programu nevěnuje žádnou pasáží, která by souvisela s doporučeními Rekonstrukce státu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

Více o tomto tématu

Svoboda projevu v online prostoru

2
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

Hnutí ANO v programu zmiňuje princip: to, co je zakázané, trestané či omezované v off-line projevu (dle tiskového zákona, šíření nenávisti, podpora násilí apod.) musí být zakázané, trestané a omezované i v on-line prostoru (sociální sítě).

Více o tomto tématu

Exekuce a oddlužení

3
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

Program hnutí obsahuje některá dílčí konkrétní opatření pro spravedlivější exekuce, vyhýbá se však zásadním reformám a nijak se nevěnuje oddlužení.

Více o tomto tématu

Zelená transformace ekonomiky a energetiky

4
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

Hnutí se oblasti nevěnuje dostatečně, v programu slibuje spíše jen některé obecné pozitivní cíle, v případě konkrétních opatření se často jedná o závazek pokračování ve stávajících podpůrných programech.

Více o tomto tématu

Udržitelné zemědělství

3
Hodnocení je založeno jen na obsahu volebního programu. K expertním doporučením se subjekt nevyjádřil.

Hnutí se nevyjádřilo k expertním doporučením, program však obsahuje dílčí konkrétní opatření k ochraně půdy, vody a biodiverzity v oblasti zemědělství a některé obecné pozitivní cíle. Chybí však příslib potřebných systémových změn.

Více o tomto tématu

Vzdělávání pro 21. století

N/A
Hodnocení programu připravujeme.

Hodnocení programů v této oblasti garantské organizace připravují a bude doplněno později.

Více o tomto tématu

Financování

A
Index finančního
zdraví
15 %
Podíl darů na
celkových příjmech
398
z 4299
Počet rizikových
dárců

Index finančního zdraví je inspirován finančním ukazatelem dluh/EBITDA, který je běžně používán pro určení míry rizika přílišného zadlužení. Ukazatel zhruba udává, za kolik let je subjekt schopen splatit své dluhy (pokud nějaké má). Při výpočtu používáme údaje o dluhu strany za poslední dostupný rok a průměrné údaje o celkových příjmech a výdajích za poslední 4 roky (pokud jsou dostupné). Výsledné indexy finančního zdraví odpovídají následujícím hodnotám: 0 až 1 = index A, 1 až 2 = index B, 2 a více = index C.

Zjistit víc na www.politickefinance.cz

Kandidáti

Další hodnocení kandidáti

Hodnocení na základě aktivity v prosazování opatření na podporu protikorupčních zákonů, kandidáti nám neodpověděli na dotazník

Nehodnocení kandidáti

Kandidáti nám neodpověděli na dotazník
Pavel BartoňPetra BašováJaroslava BizoňováJan BlahaKamila BláhováMagda BlížilováLubomír BrožJitka CarbolováLibor ČernýZdeněk FaltusLadislav FeierfeilRomana FischerováBohumír GarlíkJosef HájekJana HanzlíkováTereza HauffenováKarel HavlíčekTomáš HelebrantIgor HendrychZdeněk HlaváčJaroslav HolýZdeněk HrkalEliška HrubáMartin HrubčíkMiloš HrůzaMonika HubíkováBohuslav HudecMartin HurajčíkJan JarolímRenáta KašickáLenka KnechtováJan KoláčekPetr KrálHelena Kroftová LeisztnerJan KropáčekPetr KubisZdeněk KučeraMartin KuklaJiří KulíkMartin KupecHubert LangVladimír LichnovskýIvana MádlováPavel MarekLubomír MetnarAndrea NádravskáLadislav OkleštěkLenka OpavováRenata OulehlováJiří PencBerenika PeštováFrantišek PilnýMarkéta Plesníková
Jaroslava Pokorná Jermanová
Martin PoláchRadek PopelkaZdeněk PrausDavid ProcházkaMichal RatiborskýDrahoslav RybaAlena SchillerováZuzana Schwarz BařtipánováVladimír SlávkaRobert StržínekJiří SvobodaMiroslav ŠoukalOndřej ŠtěrbaPřemysl ŠulcKarin ŠulcováDavid ŠvecMartina TepláGustav VacekMartin ValouchJosef VáňaPavel VardanMarek VávraLudmila VocelkováLubomír WenzlYvona Wojaczková
Zobrazit všechny